Vi använder kakor för att ge dig en god upplevelse på sajten! Genom att godkänna det kan du till exempel spara dina bästa recept. Mer information

Santa Maria lanserar BBQ-nyheter - för mer fisk och grönt på grillen

13 april 2018

Inför BBQ-säsongen lanserar Santa Maria fyra nyheter för grillen, med fokus på smaksättning för fisk och grönsaker.

57% av konsumenterna vill grilla mer grönsaker  och 27% uppger att de vill grilla mindre mängd kött*. Inför årets grillsäsong lanserar Santa Maria fyra nyheter för grillen, som just ska hjälpa konsumenterna att smaksätta sin fisk och sina grönsaker.

-Vi har utgått från konsumenterna och tagit fram fyra produkter med fräscha smaker, speciellt utvecklade för fisk och grönsaker. Vår nya BBQ-sås har till exempel smak av het ingefära och citron och innehåller mindre socker än normalt för BBQ-såser, säger Christopher Westerberg, Marketing Manager i Paulig Foods-divisionen i Paulig Group.

Santa Marias nya BBQ-nyheter har funnits i butik sedan vecka 7.

Produktfakta

Produktnamn: American BBQ sauce for fish Spice Ginger & Lemon
Vikt: 420 g
Rek. pris i butik: ca 38,90 SEK